본문 바로가기

좋은노래들

Every Moment - Sam Ock (샘옥)


See, my heart is on fire
보세요, 제 마음이 불타고 있어요
For all of my hope is slipping through these cracks of all my sin...
제 모든 소망이 제 모든 죄들의 틈으로 빠져나가고 있기 때문이죠
I know that You know these things
나는 당신이 이것들을 알고 계시다는 걸 알아요
This journey's taking all the strength I have..
이 여정이 제가 가진 모든 힘을 뺏어가네요

But You would (take me in/pick me up) again
그렇지만 당신은 저를 다시 받아주시고 일으켜 세워주시죠
This fallen, beaten, state I'm in
이렇게 넘어지고 패배한 상태에 있는 저를요
(with/in) You I know that I have everything and I wonder
저는 당신과 함께, 당신 안에서 모든 것을 얻게 됨을 알아요 그리고 묻곤 하죠

Will it be today, or maybe tomorrow 
오늘이 될까요, 아니면 내일이 될까요
That I find my strength in You? 
제가 당신 안에서 힘을 얻게 되는 날이 말이에요
For the road is long with sunshine and sorrow 
행복과 슬픔이 있는 이 길은 짧은 길이 아니니까요
But still I cherish every moment with You!
그렇지만 저는 당신과 함께하는 모든 순간들을 여전히 참 소중히 여겨요

Yes I do! (right here,) when I'm with You!
정말로 그래요! 바로 여기서, 제가 당신과 함께 있는 순간을요!

See, I'm weary, I'm tired
보세요, 저는 지치고 피곤해요
But You give me peace of mind through all my days and all my nights
그렇지만 당신은 제 모든 낮과 밤들 가운데 마음의 평안을 주시죠

I know that You're guiding me
저는 당신이 저를 이끌고 계시다는 걸 알아요
So every doubt I have will fade away
그래서 제가 가진 모든 의심은 사라질거에요

Will it be today, or maybe tomorrow
오늘이 될까요, 아니면 내일이 될까요
That I find my strength in You?
제가 당신 안에서 힘을 얻게 되는 날이 말이에요
For the road is long with sunshine and sorrow
행복과 슬픔이 있는 이 길은 짧은 길이 아니니까요
But still I cherish every moment with You!
그렇지만 저는 당신과 함께하는 모든 순간들을 여전히 참 소중히 여겨요

There is no better place of love and amazing grace
사랑과 놀라운 은혜보다 더 좋은 곳은 없어요
No more tears or pain
더 이상의 눈물도 고통도 없을 거에요
'Til then I will never cease to pray!
그 때 까지 저는 멈추지 않고 기도할 거에요!

영한번역 by 댄인서울